خانه » مطالب آموزشی » پروتکل امنیتی HTTPS چیست ؟
مجتمع آموزشی حرفه آموزان شیراز

پروتکل امنیتی HTTPS چیست ؟

گواهی ssl باعث برقراری ارتباط به صورت ایمن بین کاربر و سرور میشود و کلیه اطلاعات در این پروتکل به صورت رمزنگاری شده صورت میگیرد و اطلاعات در این پروتکل به هیچ وجه قابل شناسایی نمیباشند و به همین جهت میباشد که کلیه بانک ها از این پروتکل استفاده میکنند تا تبادل اطلاعاتشان کاملا ایمن باشد .

در یک بیان ساده، پس از برقراری اتصال امن، ssl اطلاعات را به وسیله دو کلید رمزنگاری می کند، کلید عمومی برای اشخاص سوم شخص قابل خواندن است اما کلید دوم تنها توسط ارسال کننده و دریافت کننده داده، قابل استفاده است.

برای فعالسازی پروتکل HTTPS نیازمند تهیه گواهینامه SSL میباشید که این گواهینامه ها دارای چندین نوع به نام DV – OV -EV میباشد و از مراجع معتبر صادر میشوند و قیمت آن ها با توجه به شرایط گارانتی و اعتبار آن مرجع میتواند بسیار متفاوت باشد  .

استفاده از پروتکل HTTPS ضمن ایمین سازی ارتباط کاربران شما با سرور دارای مزایای دیگری میباشد که به شرح ذیل تقدیم حضورتان میگردد :

۱- ایجاد اعتماد و آسودگی خیال برای مشتریان

۲-دریافت نماد دوستاره

۳- تاثیر بسیار زیاد به روی رنک شما در گوگل

مجتمع آموزشی حرفه آموزان شیراز

درباره liam

x

این مطالب را نیز ببینید!

تفاوت هاست های سرور ایران با سرور های خارج از کشور

در این مقاله به مزایا و معایب سرور های داخل ایران و خارج از کشور میپردازیم – سرور های خارجی  مزایا – سرعت بالای پورت و کیفیت بالای Network دیتاسنتر از نظر فنی – استفاده از امکانات و سرویس ها بین المللی بدون نگرانی از تحریم ها – Uptime بالا ...

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به حرفه آموزان شیراز است طراح محمد لیاقت